"Criminele" activiteiten in Praha - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Line van den Berg - WaarBenJij.nu "Criminele" activiteiten in Praha - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

"Criminele" activiteiten in Praha

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

16 Augustus 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Van halve douchegordijnen in ons hostel in Boedapest naar een privé (bier)gids in Praag. Onze Socrates ontmoetten we in de trein en toevallig bleken we dezelfde eindbestemming te hebben; onze Griekse vriend werkte in het hostel, waar wij naar op weg waren. Beter hadden we het niet kunnen treffen!

Met een aantal insidertips en een goede routebeschrijving zijn we aangekomen in het hostel. Wat een luxe in vergelijking met Boedapest! Snel hebben we de backpacks gedumpt en zijn we gaan eten in een restaurant in de buurt, waar je voor €6,80 al een volwaardige maaltijd plus biertje kunt bestellen. Chill, zoals Tom - en omdat we elkaars stopwoordjes gemakkelijk overnemen, inmiddels iedereen - zou zeggen.

's Avonds zijn we in een underground-ish barretje beland waar we een Nederlandse loco ontmoet hebben, die ons later die avond meenam naar Cross Club, een alternatieve club met een robotachtige inrichting. Die avond werd er alleen maar dubstep gedraaid en zaten we op een plek waar we gemakkelijk ons hoofd konden stoten. Nederlands-vriendelijk was het misschien niet, de sfeer was geweldig.

De volgende dag hebben we het kastelencomplex bekeken (prachtig uitzicht vanaf de toren - al moet je er wel veel voor doen!), waarna we zijn neergestreken op een terrasje. Nadat we hier wat gedronken en gegeten hadden, zijn we vervolgens via de Charles Bridge naar Old Town Square gegaan. Niet om het "bijzondere" klokkenspel te aanschouwen, maar om een vijfsterrenhotel binnen te lopen waar we heerlijke cocktails hebben gedronken op het dakterras. Vijf stinkende backpackers te midden van rijke zakenmannetjes met te jonge vrouwen en ander gespuis. We werden overduidelijk een beetje raar aangekeken, maar het uitzicht was er zeker niet minder op - en de cocktails ook niet!

's Avonds zijn we met Socrates gaan eten in het restaurant van een plaatselijke brouwerij, waar ze meenden de meeste soorten bier ter wereld te schenken. Het was dan ook niet gek dat de bieren 95% van de menukaart innamen - al kan dat ook komen door het feit dat ze niet veel variatie in het eten aanboden. Hierna zijn we naar een café gegaan, waarna we de avond weer in Cross Club hebben afgesloten. Met Socrates nog steeds aan onze zijde, terwijl hij ons de wijze lessen van het leven leerde en zijn angst om papa te worden uitsprak. Wat een baas!

De laatste dag in Praag hebben we voornamelijk doorgebracht in de bioscoop. Gewoon omdat het kon, al werden we ook wel een klein beetje gedwongen door de regen. Hierna zijn we ergens wat gaan eten en met onze biergids naar de Bier Garten in Letna gegaan, waarvandaan je een behoorlijk mooi uitzicht had over de Tsjechische stad. Tenslotte zijn we nog naar een soort filosofen café gegaan, waarna onze tijd in het mooie Praha er alweer op zat. Onze geweldige tijd.

Praag is echt een prachtige stad, maar in plaats van de reis nog langer te maken, ondergaan we hem steeds meer. Mijn brein stroomt over van alle indrukken, en Berlijn komt nog... help!

• 18 Augustus 2011 - 08:38

Trudy:

Bedoel je crimineel goed zo van het is een crimineel goede vakantie of herbergt de titel een stuk verslag dat je inmiddels hebt verdrongen?
    Al met al een mooie rolarcoaster met ervaringen! Nu Berlijn nog - een hippe trendy stad! Ook weer genieten dus.
    Liefs

• 18 Augustus 2011 - 14:33

Opa,:

Bedankt voor je reisverslagen,nu volgt nog de voor mij onbekende stad Berlijn,geniet er nog van en daarna weer op huis aan,goede reis.Liefs Opa.

• 18 Augustus 2011 - 20:50

Line Van Den Berg:

Hahaha, nee joh! (maak je toch niet zo'n zorgen mam ;-)) Een van m'n reisgenootjes zei dat op het dakterras, waarvan niet eens duidelijk was of het nou mocht of niet....

Ps. Praag is wel zeker een aanrader!

• 03 September 2013 - 19:56

Lisa:

Zoekende naar informatie over Oost-Europese steden stuitte ik op deze verslagen. Wat een genot om te lezen!
    In oktober ben ik van plan om naar Berlijn, Praag, Krakau, Boedapest en Wenen te gaan. Nu kan ik helemaal niet meer wachten.