Zoektocht naar postzegels - Reisverslag uit Milaan, Italië van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Zoektocht naar postzegels - Reisverslag uit Milaan, Italië van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Zoektocht naar postzegels

Door: opzoeknaaravontuur

06 Augustus 2011 | Italië, Milaan

Een dag in Milaan om alles te zien en beleven lijkt kort, maar is het niet. Tenzij je het combineert met het kopen van postzegels.

Aangekomen wilde ik dolgraag zwetend en stinkend met backpack en al door de chique winkelcentra van Milaan sukkelen en een Chanel of Versage winkel binnen stappen; helaas heb ik het moeten doen met het winkelcentrum op het station - wat natuurlijk ook een dusdanige stunt was.

Eenmaal de backpacks gedumpt in het hostel besloten we het centrum van Milaan te gaan bekijken. De Dom was echt prachtig en we hebben heerlijk liggen chillen in Parc Sempione achter het Castello om bij te komen van onze nacht in de trein. Hierna begon onze zoektocht naar postzegels door de sfeervolle straten van Milaan. Nou, probeer die maar eens te vinden tussen alle dure winkels!

De gouden MacDonalds viel vies tegen, maar de architectuur van Milaan was daarentegen echt geweldig. Oud, sfeervol en typisch Italiaans. 's Avonds besloten we te gaan eten op een terras dat beheerd werd door een soort combinatie van MacDonalds en Starbucks met een chique terras. Het eten was prima, al kwam het wel uit de magnetron....

Hierna zijn we naar een studenten uitgaanswijk gegaan waar we een ontzettend leuke kroeg tegen kwamen met jukebox-achtige rockmuziek op de speakers. In combinatie met XXL cocktails waren deze oude klassiekers enorme pushfactoren om eens heerlijk te gaan swingen. Ouderwets rock&rollen dus!

Inmiddels is het de volgende dag en begint de batterij leegloop-verschijnselen te vertonen. Nog twee weken volhouden, dan zijn we weer thuis. De tijd gaat veel te snel en we hebben dagen te kort. Nu op naar Venetië.

Ciao

Ps. Ik had niks moeten zegen over regen, want dat heeft het inderdaad even gedaan...

• 06 Augustus 2011 - 21:26

Trudy:

Klinkt goed. Is toch de enige plaats waar je reis je brengt waar ik nog nooit geweest ben... Nog even door met zweten volgens mij, want Venetie is dan wel aan het water maar ook daar kan het snoeiheet zijn.. Voor je het weet ga je het NL klimaat nog waarderen....
    Liefs,
    Je moeder en rest fam.

• 07 Augustus 2011 - 06:41

Opa:

Geweldig zoals je mij meeneemt op je reis vooral ook omdat er veel bekende plekken passeren,ga zodoor en geniet van alle mooie dingen die je nog te wachten staan.