Pub cultuur in Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Pub cultuur in Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Pub cultuur in Oxford

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

25 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Na twee dagen stage bij CABI en een overnachting bij Dolores en Paul, twee typisch Engelse mensen met geweldige humor, bij wie ik t/m vrijdag zal blijven, brak vandaag het weekend aan. De ontdekking van het studentenleven in Oxford stond op het programma: om 12 uur had ik afgesproken met Kerstin, een van oorsprong Duits meisje dat na haar studie in Engeland bij CABI is gaan werken in het Marketing Department (waar ik mijn stage doe), in het centrum voor een city sightseeing tour.

Naast de gebruikelijke toeristische attracties, ging het ons natuurlijk vooral om waar Oxford bekend om staat in Europa: de pubs. Allereerst bezochten we Turf Tavern, waar Bill Clinton tijdens zijn studie aan Oxford University “did not inhale” illegale drugs…. wel dus! We waren niet de enigen met dit idee; naast studenten (waarvan een deel – gezien hun kleding – net afgestudeerd was), liepen er kleine kinderen, wanhopige 40-ers, families, single vrouwen van rond de 25 en ouderen rond. Alles leeft blijkbaar naast elkaar in een pub. (leuk, totdat je ’s avonds je ouders tegen komt…)

Hierna stond The Chequers op het programma, waar naast Engels bier ook Heineken op de tap aanwezig was. Hier hebben Kerstin en ik geluncht en is mijn oordeel over Britse jongens flink verandert. (no offence) Ten slotte – er moest natuurlijk ook geshopt worden – zijn we terecht gekomen bij The Crown, waar het menu geheel overeen kwam met de pub waar we die middag geluncht hadden. De pubs hanteerden zelfs dezelfde prijzen! (goedkoop dus)

Pubs zijn leuk, goedkoop en het bier smaakt goed, naar meer. Morgen ga ik Oxford weer in, met Dolores en Paul. Een ander Oxford, obviously, maar zeker geen minder Oxford!

See you soon!

  • 26 Juni 2011 - 06:10

    Albert:

    Dag dochter,

    Je vermaakt je weer goed zie ik! Gelukkig heb je er een paar fake foto's met cola in je hand bijgedaan anders zou een argeloze bezoeker van je verslag nog het idee krijgen dat je alcoholist was....
    Maar goed dat je volgende week weer hard aan het werk moet, want anders krijgt deze stage toch wel een erg sterke associatie met vakantie...

    Groetjes, je vadertje.

  • 26 Juni 2011 - 07:01

    Trudy:

    Gaaf! Is dus een omgeving waar ik als 50-er niet missta...hmmm aantrekkelijk.
    Have a good one today!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 69607

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: