Hook Norton Brewery - Reisverslag uit Wallingford, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Hook Norton Brewery - Reisverslag uit Wallingford, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Hook Norton Brewery

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

24 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wallingford

Gister vertrokken we naar Wallingford, waar naast mijn stage nog meer pub-uitjes te wachten stonden. Allereerst werd ik gevraagd om tijdens lunch naar een pub te gaan; prima. Daarna (eind van de middag/begin van de avond) vond de Beer Brewery Tour plaats, waar ik mij thuis al voor had moeten opgegeven. Hiervoor vertrokken we per auto naar Hook Norton, een klein dorpje ter noordwesten van Oxford. Deze bier brouwerij leek in geen enkel opzicht op de Grolsch fabriek, waar ik eerder met mijn scheikunde klas heen ging toen ik nog op De Waerdenborch zat (YES, daar ben ik nu officieel van af!). Bij Grolsch werd het bier massaal bereid, in Hook Norton persoonlijk, met aandacht en op de oorspronkelijke manier.

Na de tour mochten we natuurlijk de verschillende bieren proeven, waaronder de Double Stout en de Haymaker. Zonder schuim, donker en minder sterk dan Nederlands bier. Gelachen, geproost en veel te weten gekomen over CABI. Het was immers een personeelsuitje.

Ter afsluiting zijn we met een deel van de groep in een pub in de buurt van de brouwerij gaan eten. Hoewel het niet gemakkelijk is om met z’n twaalven ergens terecht te kunnen om negen uur ’s avonds, het eten was lekker.

Vandaag weer verder met mijn stage: het bewerken van newsberichten voor op de website en het e-magazine, het leren kennen van de database en het herkennen van de belangrijke punten in projecten, waar we vervolgens stories over kunnen schrijven. Erg leuk en interessant!

Doeg!

Twee dagen Engeland. Tussenstand:
- Bezochte pubs: 3
- Verschillende Engelse bieren: 6
- Gratis bierglazen: 1

  • 24 Juni 2011 - 19:33

    Albert:

    Hoi dochter,

    Nou volgens mij vermaak jij je prima! Veel naar de pub, maar gelukkig is er 1voordeel, die gaan (als het goed is) om elf uur dicht! Morgen naar Oxford, wel even gaan kijkenin de mooie colleges he, beetje HP sfeer scoren...!

    Hier is het rustig - op het stille af, alvast een voorproefje op volgend jaar! Nou geniet ervan!

    vadertje

  • 24 Juni 2011 - 19:54

    Trudy:

    Wat een andere bier-cultuur. Geniet er maar lekker van en gaaf dat je weer zo'n plaat gescoord hebt!
    Hier een bijzonder moment: de allerlaatste keer dat we naar inhalen avond4daagse zijn geweest...
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 69609

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: