London baby! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu London baby! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

London baby!

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

03 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nadat ik vrijdag mijn stage bij CABI succesvol heb afgesloten en een laatste nacht bij Dolores en Paul heb doorgebracht, stond zaterdag de city of London op het programma. Kwart voor 10 ’s ochtends zat ik al in de trein, het weer was non-Engels en het beloofde dus een mooie dag te worden. Allereerst ben ik van Piccadilly Circus richting de Themes gelopen – onderweg kwam ik allerlei vreemde dingen tegen, van een paardenparade tot bergen afval en grappige politiemannetjes – om de Big Ben te aanschouwen, of beter gezegd: te horen, aangezien het klokkenspel officieel Big Ben genoemd wordt en niet de toren. (het was onderhand 12 uur)

Vervolgens ben ik de Westminster Bridge overgegaan om daarna langs de Themes richting de Tower Bridge te wandelen (zeker niet voor mietjes! – zo’n 4,5 tot 5 kilometer). Onderweg was van alles te zien en te beleven: het London Eye, waar iedereen voor staat te springen om naar binnen te mogen, Gabriel’s Wharf met leuke winkeltjes en heerlijke panini’s, Tate Modern, een (voor het grootste deel) gratis museum met onder andere Picasso, Ai Weiwei, Pollock en Warhol dat gevestigd is in een oude fabriekshal en Borough Market met heerlijk vers fruit. Genoeg te doen dus!

Inmiddels was ik bij de Tower Bridge aanbeland. Resultaat: zere voeten, maar ook een prachtig uitzicht over de stad. Nadat ik – wellicht langzaam – aan de overkant van de brug was aangekomen, heb ik de tube gepakt richting Westminster Abbey om de beroemde kerk te bekijken. Hierna ging de reis door naar Buckingham Palace met haar leuke soldaatjes en Harrods. De volgende stop was Hyde Park, waar ik in het gras heb kunnen genieten van een concert dat gaande was en de verschillende typen mensen dat er rondloopt, hilarisch.

Het werd al laat en mijn maag begon te rommelen, tijd om op zoek te gaan naar een tent om te eten dus. En die was al snel gevonden: in een zijstraatje van Oxford Street stuitte ik op een heerlijke tapas tent met homemade sangria en leuke buren. Hierna heb ik nog een korte stop gemaakt in een pub in Covent Garden, waarna ik weer aan mijn reis terug begon. Hoewel ik Boston als grote stad nog steeds in mijn hoofd heb, was Londen ook erg geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar!

  • 03 Juli 2011 - 14:08

    Trudy:

    Gaaf hoor! Superveel heb je gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 69610

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: