Proost op the British accent! - Reisverslag uit Egham, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Proost op the British accent! - Reisverslag uit Egham, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Proost op the British accent!

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

22 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Egham

“Heb je wel een jas meegenomen?” – ja natuurlijk mam, ik ga naar Engeland. “Heb je je paspoort dan wel bij je?” – euh…. (sarcastisch) nee die ga ik nou echt vergeten mam!

Zo begon gister mijn reis naar Engeland. De eerste nacht heb ik doorgebracht in Leusden bij mijn tante, Janny, die met haar overdreven enthousiasme steeds meer op mijn moeder begint te lijken. (positief uiteraard!) Hierna vertrokken we vanochtend richting Schiphol waar we om 10:30 vlogen richting London Heathrow over een prachtige witte wolkenzee. Eenmaal aangekomen kon een ontmoeting met de autoriteiten niet lang uitblijven: ik – als echte toerist – had natuurlijk een foto gemaakt waar dat niet mocht…. goed begin!

Gelukkig ging het daarna gesmeerd; Janny had al een auto gereserveerd (waarbij ik op de “bestuurdersstoel” mocht plaatsnemen – ik heb immers mijn rijbewijs!) en had haar tomtom meegenomen om ons de weg te wijzen richting Egham, waar het Development & Research Department van CABI gevestigd is. Hier heb ik de hele onkruidcollectie mogen bewonderen, heb ik met mijn neus boven de oudste schimmelcollectie ter wereld gehangen en ben ik voorgesteld aan verschillende collega’s van Janny: allen met een (geweldig) verschillend accent.

Om de eerste avond compleet te maken gingen we ’s avonds met Dick en Djami, bij wie we vanavond overnachten, (uit) eten in een echte Engelse pub, waarbij het bier en eten bij de bar besteld dient te worden. Acht verschillende soorten bier op de tap, typisch Engelse humor en een geweldig accent: wat wil je nog meer?

(oké vooruit, een leuke man en een mooie auto zou ik niet afstaan…)

Op het moment lachen we ons kapot om een documentaire op BBC Four, waarin Dick (en met name zijn s*skende insecten) een bijzondere rol speelt – ja, die Britten hebben echt humor – en morgen levert Janny mij veilig en wel af in Wallingford, waar ik mijn stage ga volbrengen bij het Communication Department. Ik ben benieuwd!

See you later aligator!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 69488

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: