Zweten in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Zweten in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Zweten in Barca

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

04 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Dan zit je met reisgenoten te kingsen in de trein naar Barcelona en zo breng je je laatste uurtjes in de stad door op een terras. Warm, heel erg warm.

Nadat we aangekomen waren in de stad en een ontbijtje gescoord hadden, hebben we ons opgeknapt in ons luxe hostel (een badkamer per kamer i.p.v. per verdieping). Fris en fruitig hebben we vervolgens de metro naar de Ramblas gepakt, waar we lekker hebben rondgeslenterd en kippen inclusief kop en varkensmagen konden kopen op de Mercat de la Boqueria, erg smakelijk dus.

Hierna zijn we ter ere van de verjaardag van Michiel midden op de Ramblas gaan eten, waar hij verrast werd door een liter sangria. (dit hadden Annelies en ik uiteraard voor hem geregeld - gratis!) Ook onze Tom werd verrast; zijn tas was aan het eind van de avond op miraculeuze wijze verdwenen.... hoezeer we ook gewaarschuwd waren!

Team Eiffel (Michiel, Sander, Tom en ik - de mensen die de Eiffeltoren per voet beklommen hadden) vertrok vervolgens naar het strand om een frisse duik te nemen. Ondertussen - we zien er natuurlijk uit als echte Hollanders - hadden we zeker geen tekort aan drugsdealers, die af en aan kwamen lopen om ons met een leuk prijsje over te halen. (nee ouders, dit is ze niet gelukt)

De volgende dag zijn we per fiets een geïmproviseerde Gaudí-tour gaan doen met junior als gids - eigenlijk had ik er geld voor moeten vragen. De Sagrada Familia, Casa Milà en Casa Batlló. Hier had ik echt naar uitgekeken, wat ongelooflijk gaaf! Nadat we vervolgens op een terrasje waren bijgekomen van de hitte, heb ik met een deel van de groep Casa Vicens (ook van Gaudí!) bekeken, waarna we naar Camp Nou gingen, het stadion van FC Barcelona. Niet binnen geweest, €22 entree vond ik als niet-voetbalfan toch echt teveel en bovendien is het stadion ronduit lelijk!

Op de terugweg in de metro besloten Tom en ik onze streetperformances-skills uit de kast te halen en een live optreden te geven. Jungle Book, "You never walk alone" en "Heb je even voor mij" ontbraken zeker niet uit ons repertoire. Het sloeg aan, onze fans wilden met ons op de foto (het kan ook zijn dat ze thuis wilden laten zien wat voor malloten ze wel niet waren tegengekomen op vakantie) en we hebben uitgebreid lopen dansen en swingen. Hoppa, zoals Tom zou zeggen.

Nadat de rest van de groep was ingelicht over onze live performance, hebben we pasta pesto à la de gebroeders Van de Ven gegeten in ons hostel. Het smaakte goed en Team Afwas, waar ik als junior uiteraard niet onderuit kwam, heeft goed werk verricht.

's Avonds gingen we met bijna de hele groep het nachtleven van Barcelona ontdekken. Ons plan om naar Crappy Tuesday (holy crap!) te gaan in Apollo ging niet door, maar we hebben zeker een leuke avond gehad. Goedkope cocktails gedronken in een of andere (illegale) underground Irish pub, Spaans leren dansen van de loco's in een club waar alle leuke jongens (helaas) homo bleken te zijn en gefeest met een mix van Hollandse boeren, plakkende Florencenaren en loco's in een toffe disco. Wat een geweldige nacht!

Omdat het voor sommigen de eerste nacht uitgaan was en anderen last van de hitte, besloten we de volgende dag in de buurt van het strand te blijven. Bruin bakken dus, of verbranden zoals de meesten deden. Aan het eind van de dag hebben we Barcelona vanuit de lucht bekeken tijdens een ritje met de kabelbaan, waarna we op de boulevard uit eten zijn gegaan. Vis op het menu dus.

Met een flinke bodem gingen we vervolgens op weg naar het sprookjesbos, een volledig in stijl ingericht café waar alleen de kabouters ontbraken. Met een select groepje gingen we daarna naar een gezellige lounge pub, waarna we doortrokken naar een café met live muziek. Hier heeft Tom flink (in het Nederlands uiteraard) met twee dames uit Polen geflirt en raakte ik met een groep Canadezen aan de praat. Een geslaagde laatste avond in Spanje.

Omdat het best altijd voor het laatst bewaard moet blijven, gingen we vandaag, nadat we uitgecheckt hadden, naar Parc Güell. Het was heel erg mooi, maar vooral erg warm. Hopen dus op regen in Milaan!

Ps. Ook een schouderklopje voor Team Boodschap!

• 05 Augustus 2011 - 15:58

Je Vadertje:

Zo te zien snap je nu waarom Barcelona mijn favoriete bestemming is, wat een geweldige stad! Jullie hebben je duidelijk prima vermaakt, je stem zal wel in peilloze dieptes verdwenen zijn.... Enik heb je nog noet eems over het culinaire aspect gehoord...(tapas!!!) , dus we moeten er zeker nog een keertje samen heen!

Groet uit colorado, vandaag raften en evt biken, morgen MESa verde...

Ap en fam.

• 05 Augustus 2011 - 19:02

Eelke:

Leuke verhalen hoor Line!! Veel plezier nog de komende weken!

• 06 Augustus 2011 - 18:27

Madeleine: