Klimparadijs Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Klimparadijs Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Klimparadijs Krabi

Blijf op de hoogte en volg Line

22 Juni 2013 | Thailand, Krabi

Vijftig routes in zes dagen, elektriciteit van 18:00 tot 04:00 en een geur van zweet, zeezout en deet die na een aantal dagen niet meer weg te wassen is: Tonsai, Krabi. Misschien wel mijn beste strandvakantie ooit!

Na mijn busreis vol hobbels en met een chauffeur die enorm fan was van ACDC - geheel terecht - te hebben overleefd, stapte ik samen met Chris, mijn klimvriend uit Hong Kong die al jaren in Tonsai komt, op de boot naar wat vele klimmers hun favoriete plek op aarde noemen. Strand, zee, rotsen, en wat was ik ongelooflijk lucky: de regen die de laatste week in het zuiden gevallen was had eindelijk plaats gemaakt voor ZON.

We klommen multi-pitches, in de nacht, rondom bijennesten in de hoop niet gestoken te worden en zagen een hagedis van wel meer dan een meter lang - in een flits dacht ik eerst dat het een krokodil was, horror scenario nummer 1! We zwommen in zee, dronken mangoshakes en bier en speelden Spaanse kaartspellen - wie had er ooit gedacht dat zij geen gebruik maken van wat wij "plaatjes" noemen?

Ik ben verliefd, wauw, wat een fantastische plek! Met wel meer dan 40(!!) verschillende plekken om te klimmen en stranden waar je elke dag over naar huis wilt schrijven.

Fantastisch dus, en bovendien een goede boost voor mijn klimskills: ik heb mijn eerste 6b's voorgeklommen en mijn spieren zijn in volume verdubbelt - althans, zo voelt het. Spierpijn wil ik het niet noemen, maar gesloopt en tevreden, dat ben ik zeker!

Dat was Thailand alweer, tijd vliegt, er is al een maand voorbij en de enige die dat doorheeft is toch vooral mijn bankrekening. Next stop: Filippijnen. Krabi, I'll be back!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 69622

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: