Angkor, wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Angkor, wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Angkor, wat?

Blijf op de hoogte en volg Line

09 Juni 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na gister een dag lang te hebben rondgefietst in de lokale area's rondom Siem Reap en een mooie tanline te hebben ontwikkeld op mijn vingers kon ik al snel de conclusie trekken dat de "small/remote" villages waarnaar ik zoek was in Thailand in Cambodja te vinden zijn. Kinderen zwaaien en lachen naar je en de mensen zijn vriendelijk, of tenminste, als je naar de goede plekken gaat. Maar wat is het warm! Ik werk er zo'n drie liter water per dag door en houd het uit met enkel en alleen 1 (!!!!) wc-stop...

De kilometers zaten al in de benen, toen we ook nog eens besloten die avond de zonsondergang te bekijken bij de tempels van Angkor Wat, de toeristen trekpleister van Siem Reap, of misschien wel van heel Cambodja. En dat was slechts een begin: vandaag stonden zonsopgang (om 5:00) en een heel hoop andere tempels op het programma. Als een Indiana Jones manoeveerde ik mij op mijn fiets door het complex, dat bestaat uit wel meer dan twintig tempels, WAUW!

Sommige tempels waren goed onderhouden, in andere groeiden de bomen over de stenen (misschien nog wel toffer om te zien). De kinderen die souvernirs verkochten waren ontzettend slim: "From Holland? Capital: Amsterdam, een twee drie vier vijf zes zeven acht negen tien". Of het nou helpt met verkopen? Ik zie liever dat ze in de schoolbanken zitten!

De tempels...... moeilijk te omschrijven, see it for yourself, I'd say - of stuur mij een email dan krijg je een kleine impressie terug. Facebook doet het ook goed. ;-))

Meer dan 12 uur heb ik gefietst en gelopen rondom, op en bij de tempels. Lichtelijk verbrand, moe en met een snee in mijn teen (toch oppassen Mevr. van den Berg!) wacht ik nu op mijn volgende avontuur: vier dagen Engels lesgeven in een school voor weeskinderen. Tijd vliegt.

x!

  • 09 Juni 2013 - 17:32

    Trudy Vos:

    Smeren, drinken en genieten - vat ik het zo goed samen? Ik word nu wel zo langzamerhand wat jaloers... Prachtig daar! Opa heeft gidsje Cambodja bij zich - hij is al net zo enthousiast als jij! Superleuk dat je daar ook les gaat geven - Line op haar best!!!!
    Lieve stoere mooie dochter van me!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 69613

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: