Practicar español en Marcahuashi - Reisverslag uit Marcahuasi, Peru van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Practicar español en Marcahuashi - Reisverslag uit Marcahuasi, Peru van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Practicar español en Marcahuashi

Blijf op de hoogte en volg Line

08 September 2014 | Peru, Marcahuasi

Estoy casada porque todas de las dos dias hablaba en español. Oh en oeps, nu nog steeds....

Wat een trip! Niet zozeer qua hike, ook niet zozeer qua uitzicht (na zonsop- en ondergang op de Kilimanjaro te hebben gezien moet je nu eenmaal accepteren dat je niet altijd op elke trip de hoofdprijs krijgt), maar oh zozeer qua gezelschap. Met een groep van ruim 20 man stookten we een vuurtje te midden van het maan-achtige landschap dat Marcahuash biedt, nipten we van een fles rum, aanschouwden we de zonsondergang en bezochten we una laguna, een meer. 20 topmensen! Waaronder een super lieve Colombiaan die al het geduld van de wereld had, mijn couchsurfer en een stel (te) gekke Fransen.

Het meest indrukwekkend? Hoe snel mijn Spaans zich verbeterd! Ook al waren we met een merendeel van Europeanen, er werd enkel en alleen Spaans gesproken. Zinnen als "como se dice..." (hoe zeg je) en "que significa..." (wat betekent) bleken meer dan handig.

Maar ook het camperen op hoogte was weer, zoals ik het inmiddels kan noemen, als vanouds. En mijn nieuwe matje-slaapzak combi is echt perfect - zelfs het ijs dat ik de volgende dag aantrof op de tent heeft mij niet kunnen laten kou lijden. Wel heb ik mijn eerste verbranding te pakken. Laten we zeggen dat dat in ieder geval betekent dat het mooi weer is geweest!

Hasta luego chicos!




  • 09 September 2014 - 11:00

    J.M.J. Vos:

    Line, prima dat je mij op deze wijze mee laat leven met je ervaringen in Peru, houden zo. Ik wens je toe dat de verdere reis voorspoedig blijft verlopen.
    Liefs opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 69565

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: