Prom vs. Gala - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Prom vs. Gala - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Prom vs. Gala

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

22 Mei 2010 | Verenigde Staten, Belmont

Gister om 15.30 begon het hele feest: mijn $150-prom, waar al weken over gepraat werd. Het begon met de zogenaamde “preparty”, wat bij ons Nederlands als snel gekoppeld wordt aan het fenomeen “indrinken”, bij een klasgenootje thuis. Hier was geen sprake van alcohol, maar van foto’s en lekkere hapjes, die de moeders klaargemaakt hadden. Alle ouders (voornamelijk moeders) wilden namelijk graag een foto van hun prachtige kind om te laten zien aan hun familie en vrienden. Foto’s, foto’s, foto’s. Zo erg dat je niet wist waar je kijken moest. Foto’s met date, zonder date, met vriendinnen, alle meisjes, alle jongens, formeel, gek, noem maar op. Alles werd vastgelegd, zodat het nooit vergeten kan worden. Iets wat wij niet kennen in Nederland.

Vandaar uit gingen we met auto’s (ook al was het maar zo’n vijf minuten lopen) richting de school, waar een promenade plaats vond. Dit deden ze, werd later verklaard, omdat er nog al eens problemen waren geweest met alcohol. En omdat ze geen geld uit willen geven aan een blaastest, laten ze iedereen over een rode loper paraderen. Two minutes of fame. Vervolgens stapten we in de bussen en gingen we naar het hotel, waar het hele feest plaats zou vinden. Alsof het hele feest nog niet begonnen was. Nadat we daar gegeten hadden, werden de hakken van de dames meteen al uitgetrokken om te gaan dansen. Volledig tegen mijn verwachtingen in, wat zijn wij toch een helden in Nederland!

Iedereen ging compleet uit zijn dak – wat wil je ook als je normaal gesproken niet allowed bent om uit te gaan – in tegenstelling tot de meesten (jongens!!) in Nederland. Er werd gesproken over de verschillende afterparty’s, waar ik uiteindelijk ook heen ben gegaan, en dates werden uitgewisseld. Kortom, het was één groot feest. Ons gala is slechts een slap aftreksel van hoe het zou moeten zijn. (stress over dates included)

We beginnen ons inmiddels al echt te vormen naar naar de verwende Amerikaan: volgende week een tripje naar New York en deze zomer gaan we misschien 1 of 2 weken naar San Diego/California.

Bij deze: volgend jaar preparty @ Lines. You’re all welcome to join!

Line

Ps. Om niet alle proms en gala's over één kam te scheren, het betreft hiet het Belmont High School Junior&Senior prom en het gala van De Waerdenborch in Holten.
Pps. Zie het foto-album voor foto's van prom.