"Wat had het mogen zijn, mevrouw?" - GGD Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu "Wat had het mogen zijn, mevrouw?" - GGD Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

"Wat had het mogen zijn, mevrouw?" - GGD Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Line

19 December 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanochtend om half 8 stipt stond ik voor de GGD, nog onwetend dat ik met 160 euro aan vaccinaties in mijn armen het gebouw even later weer zou gaan verlaten. Het begint allemaal, na lang wachten in de wachtruimte omdat je niet de enige bent die op reis gaat, met een adviesgesprek waarin verschillende scenario's worden geschetst. Het is bijna alsof je nieuwe kleding mag uitzoeken: "Hepatitis A lijkt me wel wat, DTP is ook wel leuk en hé... doe dan ook Hepatitis B maar!"

Is je "voorkeur" eenmaal vastgelegd, dan word je doorverwezen naar de kassa om hier een van de ribben uit je lijf achter te laten. 4 prikken, 160 euro: dat wordt gezellig, denk je dan!

En ze liggen al voor je klaar. Op rij. Om één voor één de bloedaderen in te worden gespoten. Niks passen, niks meten, zonder pardon worden de vaccinaties je armen in gejast. Maar helaas is dit niet het eind van het verhaal: ik moet nog tubercolose krijgen - of naja, de vaccinatie ervoor dan!

Nu zit ik thuis, teleurgesteld omdat ze geen kinderpleisters hadden bij de GGD met van die leuke diertjes, maar ook opgelucht: 4/5 zijn binnen! Nog één tentamen voor de boeg en dan op naar Twente-place-to-be om mijn Duitser aan de familie voor te stellen. Hurray!

X

• 23 December 2012 - 22:59

Titia:

Test!

Hi lieve Line, wordt je lekker in de watten gelegd nu je thuis bent? Ik hoop dat je niet ziekbent geworden van al die prikken.

Berber heeft haar theorie gehaald, van de 45 waren er maar 5 geslaagd. Nu haar rijbewijs. Geniet lekker thuis en tot gauw.
    Kus Titia

• 30 December 2012 - 00:05

Line Van Den Berg:

Hey Titia! Ja zeker, heerlijk om even thuis te hangen en een ontbijtje op tafel te zien staan wanneer je wakker wordt. Het goede leven, zeggen ze wel eens! Goed van Berber! Hebben jullie een fijne kerst gehad? X