Chilluh in een bubbelbad - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Chilluh in een bubbelbad - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Chilluh in een bubbelbad

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

13 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Boedapest is goedkoop, voor 172 HUF (ongeveer €0,63) kun je al een halve liter Heineken scoren in de supermarkt en luxe uit eten gaan inclusief privé-concert kost net zoveel als pizza's eten in het toeristische hart van Venetië. Mijn portemonnee begint deze reis steeds leuker te vinden.

Na wat sightseeing in Boeda (vooral het kabelbaantje bij de Chain Bridge is erg aan te raden - wat een prachtig uitzicht!) zijn we beland in een luxe eettent in de buurt van de Mathias Church, waar we verrast werden door drie dikke, oude mannetjes die behoorlijk aardig muziek konden spelen. Dit in combinatie met onze muziekkenner Fabian én lekker eten betekende de meest luxe avond van onze vakantie tot nu toe - ik ben benieuwd wat Praag en haar (lage) prijzen ons gaan brengen! 

's Avonds zijn we met wat goedgelovige Eindhovenaren (het bleek vrij makkelijk vol te houden dat ik het kleine zusje van de gebroeders Van de Ven was, hoewel we totaal niet op elkaar lijken - en ik kreeg zelfs een compliment over onze geweldige familieband!) uit ons vijfsterren hostel voor bacteriën naar een Ruin Bar gegaan om een biertje te nuttigen, waar je letterlijk in een vervallen pand vol met afgezeten banken en inspirerende graffiti zit. 

De volgende morgen zijn we naar de Grand Market Hall aan de Pest-zijde van de stad gegaan (vergelijkbaar met de markten in Barcelona en London - hier kon je alleen ook varkensneuzen kopen), waarna we door de Andrassy ut zijn gelopen richting de bekendste bezienswaardigheid van Boedapest onder backpackers: een badhuis. Ondanks het erg deed denken aan een zwembad (noem je zwembad een badhuis, leg een aantal warm water baden aan en maak veel meer winst!), was het heerlijk om een beetje bij te komen van de reis ter voorbereiding op Sziget en ben ik mijn Engelse vrienden weer eens tegengekomen.... wat een toeval! 

Een paar uur, een gerimpelde huid en een sloom gevoel in de benen later hebben we weer in een voor Hongaarse begrippen luxe restaurant gegeten, waarna we terug zijn gegaan naar ons (smerige) hostel voor een goede nachtrust voor de volgende dag: Sziget.

Slechte controles bij de ingang (niks geen poortje of iemand die je wil fouilleren), losgaande jongeren, vette bands, waterpijptenten, ontzettend veel Nederlanders, emmers vol cocktails, duizenden eettentjes vanuit de hele wereld, bier en een geweldige festivalsfeer. Dat was Sziget en volgend jaar keer ik sowieso terug. Wat een fantastisch feest!

Inmiddels in de trein op naar Praag Met slapende reisgenoten om me heen. De reis is zwaar, en we moeten nog een week. Een week de toerist uithangen, reizen en feesten met de loco's.

Wish me luck!

  • 14 Augustus 2011 - 02:24

    Trudy:

    O ja, je zou ook nog naar Praag. Schijnt een van de mooiste steden te zijn. Ben er nog nooit geweest. Graag advies of ik dat nog op mijn lange verlanglijstje (IJsland, Noorwegen, Engeland.... ;-)) moet zetten. Liefs!

  • 14 Augustus 2011 - 02:24

    Albert:

    Leuk dat je in dat badhuis bent geweest-ik was daar een jaar of tien geleden , en heb daar ook genoten van het bad en de prachtige setting EN me heerlijk laten masseren..!

    Nou, hopen dat je Praag en Berlijn ook nog overleeft, we zullen wel een wrak terugzien als ik dat zo hoor ;-)))
    Gelukkig mag je daarna snel met je studie beginnen !!

    Groetjes van de USAers!

  • 14 Augustus 2011 - 09:14

    Opa:

    Fijn dat je me steeds informeerd,ik merk wel dat jij de steden op een heel andere wijze bezoekt dan ik mijn ,culturele,reizen.In Praag is ook veel te beleven,ik denk dat het daar morgen ook een vrije dag,ik hoor dat wel weer.Liefs Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Backpacken door Europa

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2011

Ich bin kein Berliner

16 Augustus 2011

"Criminele" activiteiten in Praha

13 Augustus 2011

Chilluh in een bubbelbad

10 Augustus 2011

Schnitzels, schnitzels en nog eens schnitzels!

08 Augustus 2011

Stad van het water
Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 69511

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: