Schnitzels, schnitzels en nog eens schnitzels! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Schnitzels, schnitzels en nog eens schnitzels! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Schnitzels, schnitzels en nog eens schnitzels!

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

10 Augustus 2011 | Oostenrijk, Wenen

En toen zaten we weer in de trein, bij te komen van onze wilde nachten in Wenen. Moe, brak en gesloopt, maar ook een unieke ervaring rijker.

Aangekomen hebben we eerst een paar flinke schnitzels naar binnen gewerkt (en dit waren niet eens de XXL versies), waarna we de nacht hebben doorgebracht met de andere backpackers in ons hostel. Happy hours, euroknallers en gratis shots; een avond om niet te vergeten.

De volgende morgen hebben we de kerk op het Stephansplatz bekeken en zijn we naar het Haus der Musik gegaan, wat we natuurlijk in een muziekstad als Wenen niet konden missen. Hierna zijn we naar Schloss Schönbrunn gegaan om ons te verdiepen in het princessenleventje van Sisi - en ik altijd maar denken dat wij een grote tuin hadden.... niet dus!

's Avonds zijn we gaan eten op het Swedenplatz (uiteraard weer schnitzels) waarna we besloten weer te genieten van de happy hours in ons hostel. Na sluitingstijd ben ik met een aantal mensen van Mambo en een aantal Britten, waarmee ik in het hostel ook al een leuke avond had, nog naar een cafeetje op de hoek gegaan, Travel Shack. Hier ben ik met een van mijn Engelse vrienden een bepaalde challange aangegaan waarbij verschillende (knallende) shots kregen en ons gezicht geverfd werd. Helden, werden we. Hij Batman en ik een ninja-turtle. En dat allemaal om onze naam te vereeuwigen op de muur! Helden, of misschien wel gekken; lol heb ik zeker gehad.

Nu op naar Boedapest, waar ook mijn Batman-vriend en alle andere Britten die ik heb ontmoet naartoe gaan. Of dat komt door Boedapest of het Sziget Festival zullen we gauw genoeg merken.

Slaap lekker!

• 11 Augustus 2011 - 16:03

Trudy:

Veel plezier in Budapest. Vooral Buda deel is leuk! En dat festival natuurlijk. Hoe gaat het met fototoestel en de rugzak? Bevallen beide?

• 13 Augustus 2011 - 02:49

Joran&remo:

Na al die mooie verhalen die je hebt geschreven (en zelfs wij lezen!!) twijfelen wij (vooral joran) of we wel mee hadden moeten gaan met onze oudertjes... Nee hoor wij hebben het ook heel leuk en heel druk... Alvast beterschap voor je stem en nog veel plezier in boedapest!!!