Rode Sokken - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Rode Sokken - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Rode Sokken

Door: opzoeknaaravontuur

12 Mei 2010 | Verenigde Staten, Belmont

Een echte Bostonaar moet natuurlijk eens in zijn leven een wedstrijd van de Red Sox bekijken, dé baseballclub in Boston. Vandaar dat wij gister onze slag sloegen en op weg gingen naar het stadion van de Red Sox. Nadat we geparkeerd hadden (40 dollar! – zeker duur nu de euro begint te zakken), was het niet moeilijk de weg naar het stadion te vinden: volg de menigte. Eenmaal aangekomen op onze sta-plaatsen, was de wedstrijd al begonnen. We hadden goed zicht op het veld, zo helemaal bovenaan, maar de bal was moeilijk te onderscheiden. Thank god we brought our binoculars!
De Red Sox stonden al vrij snel voor en de sfeer in het stadion was fantastisch. De wedstrijd was dan ook uitverkocht. Veel mensen waren bereid een praatje met je te maken en the wave heeft ons een aantal keer gepasseerd. Het toppunt van de wedstrijd was Jason Varitek; hij sloeg de bal out of park (wat automatisch een homerun betekent), die terecht kwam op één van de geparkeerde auto's buiten het stadion. Leuke verrassing bij terugkomst!

Mijn moeder had inmiddels een biertje aan de haak geslagen (voor maar liefst $8.25) en de tenue's van de spelers waren al flink gekleurd: door het maken van slidings verschenen er grote bruine vlekken op hun witte kleding. Het moet een flinke klus zijn om die eruit te wassen! Opvallend was dat veel mensen al zo halverwege de wedstrijd vertrokken en eigenlijk alleen voor de sfeer en gezelligheid kwamen. Uiteindelijk wonnen de Sox met 6-1 van de Toronto Blue Jays en kon heel Boston voldaan naar huis.

Vandaag zijn we naar de high school gegaan voor ons vakkenpakket en rooster, zodat we morgen echt kunnen beginnen. En raad eens: mijn schooldag begint om 7.35 am. Dat wordt op tijd naar bed vanavond…