Wild life in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Wild life in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Wild life in Hong Kong

18 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De eerste week van mijn studie hier zit erop. De vakken zijn prima (zeker nu ik één van de hard-core physics vakken heb geswitch naar een "easy" programmeer vak), er loopt zo'n halve aardbevolking aan Chinezen rond op campus, de chopsticks zijn nergens te ontwijken en het Kantonees galmt zelfs in bed nog na in je oren. Oftewel, de vakantie-feeling wil nog niet zo makkelijk plaats maken voor het echte werk.

Drie avonden per week (di-do) heb ik een communal dinner* met mijn medestudenten van Morningside College, mijn klassen start ik doorgaands rond een uurtje of 11 en op vrijdag ben ik op een paar details na (lees: 45 minuten aan les) vrij. Een goed excuus om deze dus vol te plannen met weekendtripjes naar, bijvoorbeeld, Philipijnen, Vietnam of zelfs mainland. Met een trip, georganiseerd door de universiteit, naar Zengcheng op het programma om Engels te leren aan schoolkinderen en met mijn zinnen op de hoogste berg van Taiwan (bijna 4000 m), is niks te gek!

Daarnaast vond afgelopen woensdag ons "Harry Potter" formal dinner plaats om het nieuwe semester in te wijden: toga's, goed en veel eten, speeches van belangrijke personen en zelfs een toetje dat helemaal niks te doen had met rijst, noodles of andere Chinese tradities, maar......... chocolade cake!

Vandaag heb ik weer een nieuwe groep exchange studenten ingewijd in het hiken, de Lion's Rock dit keer. Het begon met de bustour naar het begin van de hike: halverwege hield de bus ermee op, de chauffeur begon agressief in het Kantonees tegen ons te schreeuwen en een nieuwe bus moest gezocht worden. Toen we eenmaal bij hike aankwamen, stond de volgende hindernis op ons te wachten: APEN, IN HET WILD! Hoewel ze lief en schattig kunnen zijn in de dierentuin, zodra ze ook maar een fleugje van eten opvangen veranderen ze in een compleet ander gedaante. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, ik heb wel wat leuke filmpjes.

Eenmaal op de top hebben we de air polution van Hong Kong kunnen bekijken. Men zegt dat je Hong Kong Island moet kunnen zien vanaf de top, wij kwamen niet verder dan halverwege Kowloon. Bij terugkomst belandden we onverwachts in een verlaten tempel - een leuke verrassing!

Morgen op naar het Museum of Art, waarna we hard aan de slag moeten om de Lion Dance onder de knie te krijgen. Eefje (de andere student van AUC) en ik zijn namelijk gek genoeg geweest om ons op te geven voor de opvoering van deze traditie tijdens de 50e verjaardag van de universiteit hier......... Het wordt een drama, en het wordt het waard, absoluut! Voor een kleine impressie, die wellicht een tikkeltje te hoge verwachtingen schept, een tikkeltje maar:

Enjoy!

* mocht je dan toch wijn willen drinken, ga dan op z'n minst aan de "teacher's table" zitten, dan heb je tenminste kans!

Ps. mochten jullie de "peace" vingers raar vinden op alle foto's, dat is nu typisch de Hong Kong hipster style..... als je het doet, doe het dan Chinees!