Mr. Wong's, de legende onder exchange studente(n) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Mr. Wong's, de legende onder exchange studente(n) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Mr. Wong's, de legende onder exchange studente(n)

Blijf op de hoogte en volg Line

10 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De eerste dag begon meteen goed: 7.00 uit de veren (niks geen jetlag!), zonsopgang meegepikt, Dim Sum, en Snoopy's World ontdekt op twee minuten afstand van campus per metro - het is alsof ik me weer even acht voel. Verder vallen mijn verwachtingen (rijst voor ontbijt, rijst voor lunch, rijst voor diner, en - als je geluk hebt - rijst voor desert!?) reuze mee: de Chineze keuken is werkelijk fantastisch! Dim Sum, noodles, currys. En dat voor een prijs van (bijna) niks.

Campus bevalt goed. Mijn kamer deel ik met een meisje uit Slovenië die overal ter wereld heeft gestudeerd (Hawaii, Taiwan etc) en een aardig woord Mandarijn spreekt. Voor zo'n talendeuk als ik, komt dat zeker goed van pas! De badkamer doet denken aan een camping, twee douches en twee wc's voor zo'n 16 meiden, en de koelkast staat vol met Aziatische producten, waarvan ik van de helft niet eens zou weten wat het precies is.

Gisteravond zijn we met een aantal exchange students naar Mr. Wong's gegaan, een restaurant met een wel erg aantrekkelijke deal* voor studenten. Een aantal, dat was het plan...... er bleken zo'n 80/90 man op af te komen, en probeer dat maar eens te passen in een restaurant. Maar het is gelukt, vraag me niet hoe, en het was gezellig. Hilarisch, om het beter te benoemen. Vooral toen ik naar de toilet moest en bleek dat ik daarvoor met een man mee moest lopen naar een appartement een blok verderop. In Amsterdam had ik gedacht dat het dit de ultieme kans zou zijn om me te verkrachten - wat een vertrouwen in de Chinees!

* onbeperkt Chinees eten + ontbeperkt bier = 5 euro p.p. Wie kan er beter rekenen?

Vandaag starte de officiele introductie. Conclusie: geen alcohol op de kamers (ook al verkopen ze dit wel in de supermarkt op campus), na 11.30 mag je niet in andermans kamer zijn, vooral verschillende geslachten niet, en het werd "highly recommended" om onze ouders te laten weten dat we goed zijn aangekomen. China, en Hong Kong... tsja, anders, zoals mijn opa dat zou zeggen.

Na mijn Cantonese Survival Class (Néih hóu!) ben ik samen met mijn roommate op naar Kowloon en Hong Kong Island geweest om eens te kijken waar we terecht gekomen zijn. En het valt niet mee, ik denk dat Boston's skyline wel vier keer zo klein was als deze. Bovendien heeft Hong Kong elke avond om 20:00 een licht/lasershow, genaamd Symphony of Lights. De verwachtingen waren hoog, het resultaat viel tegen. Het was alsof je naar een lasershow kijkt in de bioscoop - en zelfs dat is spectaculairder!

Morgen een welcoming dinner en zaterdag met alle exchange students op naar The Peak, Stanley Market en Avenue of Stars - de top 3 toeristische hotspots in HK. Laat het maar komen :)

Tot snel, tot skype!


Ps. de volgende straatnaam kon ik jullie niet onthouden, dit kan alleen maar hier in Hong Kong! (zie foto)

  • 10 Januari 2013 - 17:49

    J.M.J.Vos:

    Line,
    Met belangstelling lees ik je ervaringen die wel apart zijn maar voor mij ook een beetje bekend overkomen.
    Bedankt en ik hoop dat je zo door blijft gaan en genieten.
    Liefs opa.

  • 11 Januari 2013 - 17:27

    Loraine:

    Hoi Lientje!

    Hier een berichtje uit het koude Amsterdam.
    Ben blij te lezen dat je het zo leuk hebt daar!
    Maar had ook niets anders verwacht eigenlijk ;-)
    Wanneer begin je met je lessen?

    Heb vandaag even met mijn reisgenootje overlegd.
    We blijven ongeveer 3 weken in Thailand vanaf 5 februari.
    Daarna gaan we door naar Hanoi.
    Dus ergens eind februari begin maart zijn we in de buurt.
    Zou tof zijn als we kunnen meeten!
    Ik hou je op de hoogte!

    Geniet!
    Liefs, Lo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 69647

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: