Whale Watching - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Whale Watching - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Whale Watching

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Gloucester

We vertrokken rond twee uur ’s middags met een boot vanuit Gloucester (een klein vissersdorpje, zo’n uurtje rijden ten noorden van Boston) de zee op om walvissen te gaan spotten. Tenminste, dat werd er beloofd. Maar na ruim een uur varen was er nog geen spoor van walvissen te bekennen en ook de kust was niet meer zichtbaar. We waren letterlijk in the middle of nowhere toen er toch, na lang wachten, wat beweging in het water opgemerkt werd. En ja hoor: walvissen!

Met vier enorme walvissen (ze kunnen wel 15 meter lang worden!) rondom onze boot hadden wij de tijd van ons leven. Terwijl de kapitein ons ondertussen hele verhalen over hun jaagprocedures wist te vertellen. Zo blijken ze eerst drie keer met hun staart op het water te slaan, waardoor ze de visjes bij elkaar jagen, voordat ze met hun koppen tevoorschijn komen om hun vangst op te eten. Ook vogels profiteren hiervan en pikken zo af en toe een visje mee.

Het was ontzettend gaaf om deze dieren zo dichtbij de boot te zien dat het al weer half zeven was, toen we vermoeid terug kwamen in de haven. Ondanks ons haar er niet meer uitzag, hadden we toch een geweldige dag gehad vol walvissen.

Ps. Leuk nieuwtje: 6 augustus ga ik naar een concert van John Mayer met in het voorprogramma Train! (hey soul sister)