Primitief Kamperen - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Primitief Kamperen - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Primitief Kamperen

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

02 Juli 2010 | Verenigde Staten, Three Rivers

Bij aankomst in Sequoia National Park merkten we het al snel: geen 3G verbinding. En ook geen mogelijkheid tot bellen. Waarschijnlijk door de enorme bomen in het park, die maar liefst 83,8 meter hoog kunnen worden (General Sherman tree) en een oppervlakte kunnen hebben van wel 1487 m2! Het is dan ook niet gek dat dit de grootste bomen (qua oppervlak) zijn op aarde. Onze eiken zijn daar helemaal niks bij.

Daarnaast bleek ook al snel dat er geen geschikt gastankje te vinden was in het park, waardoor we niet konden koken en geen licht hadden ’s avonds. Want zaklantaarns hadden we natuurlijk ook niet bij ons. Gelukkig maar dat elke Amerikaanse camping op elke plek een vuurplaats heeft, waardoor we uiteindelijk toch wat eten (selfmade tosti's) konden opwarmen.

Zo gezegd, zo gedaan.

De volgende dag zijn we al vroeg opgestaan om te gaan wandelen in de bergen, waar Appie een “leuke” beer heeft ontmoet, die hem op het pad tegemoet kwam lopen. Eentje die je zeker niet tegen wilt komen als je ’s avonds naar de wc moet! Vandaar dat wij dit - zoals de meeste Amerikanen - probeerden te voorkomen door al ons eten/toiletspullen dan ook keurig op te bergen in de daarvoor geplaatste bearboxen.

Maar helaas, al onze problemen waren nog niet opgelost. Want hoe moesten we nou Nederland – Brazilië volgen als we geen gebruik kunnen maken van internet? ___

Gelukkig bleek in de buurt van onze camping een lodge te zitten, mét internet. Vandaar dat wij daar de volgende ochtend om stipt 7:00am zaten met onze laptopjes. Na wat zoeken, vond ik een Amerikaanse radiozender, waar we live naar de wedstrijd konden luisteren. Maar dit was ook niet van lange duur. Want vanwege een infectie aan het oog van Remo, vertrokken we na de eerste helft richting een dokter.
(uiteindelijk helemaal goed gekomen)
Alle moed was al in onze schoenen gezakt, toen we er onderweg achterkwamen dat Nederland had gewonnen met 2-1. Ongelooflijk, maar waar! GO DUTCHIES!