Week 07 - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Week 07 - Reisverslag uit Belmont, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Week 07

Door: opzoeknaaravontuur

Blijf op de hoogte en volg Line

14 Juni 2010 | Verenigde Staten, Belmont

Na deze wat hectische week lijkt het er eindelijk op dat we het wat rustiger krijgen met de laatste schooldag en een bezoek van opa in het verschiet. Nadat de elektriciteit weer was aangesloten, zijn ze begonnen de boom te verwijderen. Gelukkig is het huis nauwelijks beschadigd, anders had dat de bewoners flink wat gekost! (verzekering sucks hier) De gezelschapsspelletjes zijn gelukkig nog niet de deur uit gedaan, we spelen nog regelmatig het beruchte “koe handel” hier in huis. Maandag is de vakgroep, bestaande uit zo’n 40 man, van Appie op kosten van spinoza aangekomen in Boston voor een intensieve werkweek, nadat ze een dag genoten hadden van Washington D.C. Dinsdag zijn we met z’n allen uit eten geweest bij het Union Oyster House, het oudste restaurant in heel de USA, en woensdag hebben we de middag/avond doorgebracht op een cruise. Zeker niet verkeerd!

Daarnaast hebben we natuurlijk de verkiezingen in Nederland gevolgd (hoe heeft Wilders zoveel zetels kunnen bemachtigen?), ook al konden we zelf niet stemmen: de stembiljetten kwamen namelijk donderdag aan in Boston… Het WK is inmiddels ook in volle gang en veel Amerikanen hopen op het kampioenschap. Ook het geklaag over de vuvuzela gaat niet langs ons heen, al is het hier een wat kleinere issue. Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat ik de cheerleader try-out op school gemist heb, waar ik koste wat het kost aan had willen deelnemen! (not) En probeer ik mijn afkickverschijnselen van de Nederlandse vrijdagavond tegen te gaan door er af en toe een biertje bij in te gooien.

Ik heb intussen een aantal Amerikanen wijsgemaakt dat het meest bekende spelletje in Nederland “gooi een ijsblokje in het shirt van degene, die naast je staat” is (die stomme Amerikanen geloven ook alles!) en ik heb nog nooit mensen het spel zo serieus zien spelen als zij het deden. Vrijdag zijn we met de vakgroep gaan kanoën, wat we helaas niet helemaal droog gehouden hebben, en hebben we vervolgens als afsluiting van de werkweek bij ons gebarbecued in onze drie verdiepingen tellende tuin.

Aankomende vrijdag onze laatste schooldag en dan kan het echte vakantie-vieren beginnen.

Line

Ps. Goedemorgen Karen!