Hong Kong: nǐhǎo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Hong Kong: nǐhǎo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Hong Kong: nǐhǎo

Blijf op de hoogte en volg Line

09 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Nog een kleine maand en dan is naar verwachting ook de officiele uitnodiging binnen: ik ga een half jaar studeren in Hong Kong!

Volgens plan vertrek ik half januari (2013) om Amsterdam en de wietgeur in haar straten in te ruilen voor de stad van de spleetogige dwergen (no offence!! ;-)), die versteld zullen staan van lange blondines zoals ik. Afhankelijk van eventuele, en waarschijnlijke, vakantieplannen kom ik zo rond de zomer weer terug - als, uiteraard, niet een heel erg leuke Chinees mijn hart heeft weten te strikken...

Helaas is het nog lang niet zover. Zeeën van papierwerk moeten worden overwonnen, uitjes, al dan niet dates, met het Chinese consulaat gepland en er zal een offer moeten komen in de vorm van een "rib uit m'n lijf" voor een ticket en verblijf.

Maar daar krijgen we wat voor terug: vakken (hopelijk) in logica, architectuur en fotojournalistiek en een unieke ervaring waarvan ik de waarde nog maar moeilijk kan schatten. Ik heb er zin in!

回头见。

• 07 Januari 2013 - 11:54

Kars:

Heel veel plezier Line! Leuk om je laatst nog even kort gesproken te hebben en wens ik je dan ook een hele grote spons toe om alle ervaringen op te zuigen :)