White Mountains / Maine - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu White Mountains / Maine - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

White Mountains / Maine

Door: opzoeknaaravontuur

23 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Portland

Omdat het weer in Boston ons langzamerhand de neus uit kwam (ontzettend warm en – vooral – erg vochtig), besloten we al snel om onze laatste weken in de United States door te brengen in het noorden van het land. Vandaar dat we zaterdagochtend, nadat we met moeite afscheid genomen hadden van Belmont (zie “Dag Belmont”), vertrokken richting de White Mountains voor de eerste helft van onze vakantie. Bij aankomst wisten we meteen een plekje op te camping te bemachtigen en zijn we daarna al snel een uurlangdurende hike gaan wandelen om de beentjes wat te strekken, niet wetend wat nog komen zou….

Om vervolgens het zweet eraf te wassen, zijn we gaan zwemmen in een riviertje om vervolgens weer terug te keren naar de camping om te eten. De volgende dag werd er minder weer voorspeld en zijn we wat dorpjes gaan bezoeken, op advies van een vriendin. Gezellig, al konden ze lang niet op tegen die leuke, oude dorpjes in Frankrijk of Italië. Dinsdag heb ik met Appie de Mount Washington (met 1917 meter de hoogste berg in de White Mountains) beklommen in 2:45 uur, terwijl Trudy, Joran en Remo zich vermaakten in een waterpark en met tyroline’s. Wat een prachtig uitzicht, maar wat koud! (52 graden Fahrenheit, ongeveer 11 graden Celsius)

Woensdag vertrokken we richting Maine voor de tweede helft van onze vakantie, waar we de eerste nacht in Covend Inn doorbrachten en gegeten hebben aan Obama’s tafel in Bar Harbor. (zie “The Obama Experience”) De volgende dag vertrokken we al vroeg richting de campground, omdat we graag verzekerd wilden zijn van één van die veelbegeerde plekken. Nadat we ons hiervan verzekerd hadden, konden we naar het strand om nog een laatste keer aan onze kleur te werken. Al hielp die enorme hoeveelheid mist hangend over het strand niet echt mee…

Op vrijdag hebben we weer gewandeld en zijn we vervolgens op hetzelfde strand als de dag ervoor beland, dit keer zonder mist. Zaterdag zijn we met z’n allen de Mount Cadillac, 488 meter, op gegaan (de hoogste berg op Mount Desert Island – waar het National Park is), Joran en Ap per fiets, Trudy en Remo per auto en ik ben – als een echte Van den Berg – gaan wandelen: 49 minuten.

Na lazy Sunday zijn we vanochtend vertrokken langs de 1 richting Boston om vervolgens te stranden in Portland, waar we vanavond gaan dineren. Morgen slapen we nog één laatste nacht in Boston voordat we weer terug vliegen.

Tot donderdag 8:00 am!!

(ik verwacht een groot spandoek op schiphol: Line welcome back!)