Cocktails en blessures - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Cocktails en blessures - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Cocktails en blessures

Blijf op de hoogte en volg Line

04 Oktober 2014 | Peru, Huaraz

Wat begon als een leuk avontuur in een gebied waar geen andere toeristen zijn, eindigde vrij abrupt in wat ik het liefst een "beginnersfout" zou willen noemen. Degene met de kookset kreeg de brander niet goed aan de praat, waardoor we ruim een kwart van de brandstof verbruikten aan het opwarmen van (achteraf erg vieze) soep. Een probleem? Nee, niet als mijn trekmaatjes beter hadden nagedacht over het purifyen van water en Micropul pillen hadden meegenomen.

Gelukkig had ik dat wel, maar de beslissing was al gemaakt: na één nacht te hebben gekampeerd tussen de bergen, keerden we terug. Achteraf was dit maar beter ook, het water dat we namelijk hadden schoongemaakt met mijn pillen smaakte naar ijzer en deed de dorst alles behalve ten goede. Bovendien begon mijn voet, die al een tijdje wat pijnlijk aanvoelde, nu langzaam te veranderen in een blessure.... De afdaling was pijnlijk, en niet echt mijn idee van leuk.

Terug in Huaraz betekende dit maar één ding: rust, en dus dan maar een cocktail. In de bar waar ik inmiddels vaste klant ben (of althans: ik drink het gratis water, gebruik de wifi en klets met de jongens achter de bar die inmiddels goede vrienden geworden zijn), dronk ik een piña colada en kreeg ik een maracuya sour en iets met rum en mango van het huis. Mijn verlangen naar de bergen blijft, maar dit is ook zo slecht nog niet. Genieten zelfs!

Gister heb ik burritos gegeten met één van de barjongens/vriend (jam!) en vandaag heb ik de ruïnes van Chavin bezocht. Super gave ondergrondse tunnels, al is het niets bij wat ik vorig jaar aan tempels in Cambodja gezien heb. Je kunt niet altijd de hoofdprijs treffen, zullen we maar zeggen. ;-) Inmiddels zit ik aan de thee omdat vanwege de verkiezingen geen alcohol geschonken mag worden tot morgen 20:00, wanneer de stemming gesloten is. Rare boel dus!

Nog tot donderdag, dan is deze emotional roller coaster in Huaraz voorbij. Ik zal de bergen missen, maar de rustdagen totaal niet. En nu? Maandag ga ik hopelijk klimmen en daarna nog een laatste nacht het hostel opzoeken waar ik mijn verjaardag gevierd heb. Time to relax!