Ik wilde nog niet weer studeren in september.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu Ik wilde nog niet weer studeren in september.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

Blijf op de hoogte en volg Line

07 Juli 2014 | Nederland, Amsterdam

Dus ik besloot om maar een paar maanden te gaan reizen voordat ik in februari (zodat ik nog net wel studiefinanciering krijg) ga beginnen aan de master logica in Amsterdam!

Maar waarom?

Drie jaar geleden reed ik met mijn vader in onze auto inclusief aanhangwagen met 110 over de snelweg (we wisten toen nog niet dat we met aanhangwagen alleen maar slakkentempo mochten) richting wat mijn nieuwe thuis zou worden, Amsterdam. Gister reed ik op dezelfde manier (maar dit keer keurig binnen de snelheidsbeperkingen) terug. Drie jaar geleden verfde ik mijn muren zwart/wit gestreept, vandaag probeer ik het zwart te verbergen. Drie jaar geleden begon ik aan AUC, afgelopen dinsdag ben ik afgestudeerd: Line, 21 jaar, Bachelor of Science.

Nu, als je deze informatie extrapoleerd, kun je tot de volgende conclusies komen:
- op mijn 23e ben ik klaar met mijn master logica
- op mijn 27e ben ik klaar met mijn PhD (?)
- op mijn 27e moet ik de arbeidsmarkt betreden

En dit is precies waarom: het gaat simpelweg te snel! Ik wil klimmen, alpineren, meer avonturen beleven, mensen ontmoeten, andere culturen leren kennen, Spaans spreken, de hele dag buiten zijn, zweten zonder dat het maatschappelijk onverantwoord is... Het antwoord: Zuid-Amerika.

Concrete plannen zijn er nog niet, ik moet immers eerst de WK finale kijken bij Julius in Freiburg (mocht dit NL-DUI worden, dan is dit óf een fantastisch feest óf een enorme Catastrophe met hoofdletter C), een gletsjercursus volgen bij de NSAC en de Kilimanjaro beklimmen met mijn ouders - in de trend van: een nieuw hoogtepunt (letterlijk!). Rond eind augustus hoop ik in het vliegtuig te stappen om een nieuw deel van de wereld te ontdekken. For now: I’ll keep you posted!