London baby - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu London baby - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

London baby

Blijf op de hoogte en volg Line

27 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Voor 15 pond ging ik zaterdagochtend naar London, voor 0 pond (!!) zit ik nu in een bus (met wifi!) terug. Naar huis, zo voelt het wel een beetje. Ik heb Bonnie, mijn vriendin uit Hong Kong, hier opgezocht en ben met haar dim sum gaan eten, sushi en mijn favoriete Chinese aubergine dish.

Op de dag van aankomst was het stralend weer – waar was nou die zonnebril? – en zijn we naar de Tower Bridge en de Big Ban gelopen. Prachtig straaltje architectuur! We hebben in typisch Engelse koffiehuizen gezeten met bloemetjes behang rondom de schilderijtjes, en zijn op Borough Market als zwerfers alle lekkernijen van de stalletjes gaan proeven. Kijken, niks kopen. Precies!

's Avonds gingen we naar het feestje van een van Bonnie's studiegenoten (ze doet International Relations in London). En ook al vertelde Bonnie me dat de mensen “misschien niet zo aardig zouden zijn”, dit was natuurlijk een typisch Westers feestje met alcohol en muziek waar zij als enige Aziaat gedropt is. Voor de eerste keer zag ik onze cultuur door de bril die in Hong Kong op had – en ja, dan zijn de mensen wel leuk, maar wel vooral oppervlakkig leuk.

We liepen door Chinatown, zijn gaan shoppen en dronken cider in de pub. Daarnaast heb ik nog een ander vriendinnetje, Merel, van AUC die een half jaar in Nottingham zat ontmoet. Zie je elkaar een jaar niet, en dan zie je elkaar in London! Hoe random!

Nog een week aan de bak in Bristol en dan is het alweer tijd om naar Amsterdam te gaan. Tijd vliegt!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Logica in Bristol

stage

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Badhuizen in Bath

27 Januari 2014

London baby

23 Januari 2014

Links, rechts? Of was het nou rechts, links?
Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 69442

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: