香港山: bergen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu 香港山: bergen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Line van den Berg - WaarBenJij.nu

香港山: bergen in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Line

03 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Verbrand, in strijd met mijn voeten en een aantal blauwe plekken: dé ingrediënten voor een topweekend in Hong Kong! Althans, dat is hoe ik - hier bekend staande als de "hard-core" sporter van mijn college, Chinezen zijn niet veel gewend :) - het ervaar... Luister, en *trommelgeroffel* huiver:

Nadat ik vrijdag mijn laatste 45 minuten les van deze week had, ben ik samen met mijn huisgenoot op naar Mongkok geweest om daar te investeren in klimschoenen, Koreaans eten te proberen en langs de verschillende markten te slenteren. Vooral de klimschoenen, die ik voor 30 euro heb binnengesleept (koopie!), waren van cruciaal belang. Zaterdag zou ik namelijk gaan klimmen, for real, op de rotsen in de buitenwereld. Niks klimmuur, maar bikkelen in de zon terwijl je een route beklimt!

We hadden bij een metro station afgesproken: ik, een mede exchange student aan CUHK en een aantal Chinezen. "Wow, you're blond, you're tall, you're beautiful", oftewel, het begon al goed. Eenmaal aangekomen bij de rots, genaamd Technical Wall, begonnen onze Chinese vrienden in rap tempo een aantal routes voor te klimmen, zodat wij ze daarna konden topropen (vergelijkbaar met het klimmen binnen, waarbij er al een touw uithangt). En ook al klim ik tegenwoordig 6a/6a+ binnen, buiten is het toch wel een ander verhaal....

Maar ik heb een fan: onze vriend Gordon, die de hele trip georganiseerd had en liever niet aan z'n vrouw verteld dat hij met andere vrouwen/meiden klimt (waarom, geen idee?), wil me wel leren leadclimben! Voorklimmen dus; de cursus die ik volgend jaar eigenlijk had willen doen, krijg ik dus nu misschien wel voor niks, noppes, gratis! Chinezen zijn dan misschien een tikkeltje gestoord zo nu en dan, dat zegt dus helemaal niets!

Een klein conflict met mijn voeten (tsja, nieuwe schoenen) en een rug die doet denken aan een kreeft verder, keerden we terug naar de universiteit. En ook al wilde ik op dit moment niets liever dan in mijn bed springen ter voorbereiding op de hike van de volgende dag, er moesten een aantal dingen worden gepland voor onze trip naar Guilin en Yangshuo. Donderdag ga ik al weg, op vakantie in wat al voelt als één grote vakantie! Want zeg nou zelf, echt studeren hier wordt nog even uitgesteld....

Zondag. We vertrokken om acht uur 's ochtends (dat noemt men hier nou weekend), om zo'n uur later te beginnen met mijn alweer vierde hike in Hong Kong rondom een reservoir. Volgens de planning zouden we rond 12 uur weer terug zijn, maar helaas liep dit wat anders dan gedacht: na een koe te zijn tegengekomen in het wild - waar je als Nederlander alsnog flink van op kunt kijken, vooral wanneer hij een meter van het looppad vandaan gepositioneerd is - en zeker meer dan 1000 treden te hebben beklommen, zouden we bij het eindpunt zijn. Zouden..... wat bleek: het was nog 3(!!!!!!) uur naar beneden. Mental Breakdown!

Maar een Van den Berg zijnde, konden we dit fysiek natuurlijk makkelijk aan. Zo'n twee uur later stonden we in een klein, Chinees dorpje, op zoek naar de bus die ons terug zou brengen naar de metro. Verdwalend, slenterend en zwetend hebben we uiteindelijk ons eindpunt en de bus bereikt. Wat een ervaring!

Gesloopt en wel kwamen we weer aan op campus, waar mijn volgende avontuur te wachten stond: paintballen en pizza eten met mijn college. Met helm, kleding (BIG surprise, one size fits all (Asians)...) en verfpistool, gingen we de strijd aan tegen verschillende teams om de vlag te overmeesteren. En dat is gelukt, zelfs mij! Daar stond ik dan, met de overwinningsvlag in mijn hand. Degene die bedacht om me juist op dat moment te schieten, terwijl de game al over was en van zo ongeveer drie meter afstand, wil ik bij deze graag bedanken. Met die blauwe plekken van de kogels word ik er, zoals mijn vader het zou zeggen, niet veel mooier op. Gelukkig hebben we Julius al!

Morgen moeten we helaas weer aan de bak: dim sum met een Chinese vriendin, hardlopen, skypen, onze trip plannen, een Chinese naam uitzoeken en... ohja, studeren!

Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 69439

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Ik wilde nog niet weer studeren in september....

18 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Logica in Bristol

07 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Exchange in Hong Kong

01 Mei 2012 - 06 Mei 2012

Liften naar Kopenhagen

29 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Backpacken door Europa

21 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Op stage in Oxford

03 Mei 2010 - 26 Augustus 2010

Boston 2010

Landen bezocht: